Tunisia prin ochii Claudiei Cardinale

Standard

Claudia Cardinale (nascuta Claude Josephine Rose Cardin) este tunisiana de mai bine de 3 generatii.

Claudia Cardinale datoreaza succesul unei alchimii care imbina frumusete,voce calda si talent indiscutabil de actrita.Dar mai presus de toate,este mandra de originea tunisiana pe care o revendica peste tot in lume.

Cum se vede Tunisia prin ochii ei ?

« Sub soarele Mediteranei-cu protectie 50,daca nu, ma bronzez mai negru decat carbunele-sufletul meu are pofta de eternitate.Marea este albastru cobalt.Jasminul,mai parfumat ca nicaieri.In tara copilariei mele,cea pe care am parasit-o la 17 ani pentru cinema si studiouri,revin in fiecare an.

In varful golfului Tunis,la Sidi Bou Said,acest sat cocotat pe faleza,care seamana putin cu Capri si unde trecutul traieste inca.Nu am uitat nimic.Imi las bagajele la Dar Said,o mica vila pe care un prieten a metamorfozat-o intr-un hotel magnific.In picioarele goale printre florile de bougainvilliers si mozaicurile de faianta,sunt ca acasa.

La Goulette,Salambo,La Marsa,Gammarth…Intre rau marin si lac sarat,trenul de agrement flirteaza cu 20 de km de coasta.Daca orasul adolescentei mele a disparut (catedrala Sfantul Ludovic a fost chiar transformata in loc de reuniune),souk-urile (butic traditional) pastreaza magia misterioasa.Vizitatorului,ii ofera sarmul,seductia Orientului…In jurul unui ceai de menta,in sunetul muzicii italiene,totul se cumpara.

Am zeci de rochii brodate cu fir de aur (am gasit si in medina din Hammamet) care stau aliniate in dulap,djellabas (rochii traditionale) unele mai magnifice decat altele.Colectionez si cutii de bijuterii cu coliere de aur,cercei si inele din argint.Unele dintre bijuterii sunt de pe Djerba !

Pentru mine,in vacanta,o zi reusita este o zi in comuniune cu natura.Am mostenit de la tatal meu gustul excursiilor.Astazi plec in regasirea la portile desertului a sentimentelor pe care nu le gasesc nicaieri in alta parte.La El Jem,Roma Africii,amfiteatrul putea primi pana la 30.000 de spectatori.La Monastir,o sarmanta statiune balneara,regasesc fara nostalgie locurile unde am facut primul film.Mai este si Kairouan,al patrulea oras sfant al islamului,astfel de poarta misterioasa spre acest sud mistic,care ma fascineaza.

La intoarcere la Sidi Bou Said,de pe terasa camerei mele,imi place apusul soarelui peste marea albastra.Ma fac frumoasa pentru cina.In oras sunt doua restaurante formidabile :celebrul Dar Zarrouk si Le Pirate.La masa,cer bricks,couscous cu peste si acest vin rosé parfumat pe care nu il gasim decat in zona.Cantam,bem,radem…In timp ce sub clar de luna umbrele pisicilor danseaza pe suprafata usilor albastre ale palatelor cu arhitectura arabo-andaluza.In departare,melodia unei chitare.Este « Café des delices ».Yalil,yalil,habibi yalil,yalil yalil,habibi yalil…    ascultati melodia

Lasă un răspuns

